Gammal katt

Vår gamla kisse Charlie har nu börjat få riktiga ålderskrämpor. I fredagsnatt vaknade både sambon och jag av att Charlie andades konstigt. På lördagen tänkte vi inte så mycket på det men igår, söndag, blev det värre. Så det blev att ringa akut till veterinären vid 19-tiden. Tack vare ett reportage i lokaltidningen i förra veckan visste jag att det fanns en jourveterinär i Krokek, där man helt enkelt ringer ett mobilnummer. Tryggt! Visserligen 4 mil enkel resa, men det är ju ingenting mot att sitta och åka upp till Stockholm.

Iallafall visar det sig att lilla Charlie, som fyller 19 år den 26 augusti, har vatten i lungorna och har det riktigt jobbigt att andas. Lilla gubben. Jag var livrädd för att vi skulle behöva avliva honom på plats, men veterinären gav en kortisonspruta och sen fick vi med oss en påse med vattendrivande tabletter som han ska få morgon och kväll. Lite oklart dock hur länge vi ska hålla på osv. Ser vi ingen förbätring inom 4-5 dagar behöver vi kontakta veterinär igen. Han tyckte dock att vi skulle ställa in oss på att det kommer gå utför med Charlie och att han är gammal och börjar närma sig slutet. Njurnarna var 60% i storlek mot vad en frisk njure ska vara tex , så det finns ju flera tecken.

Liten. Behöver jag säga att jag har det jobbigt just nu? :-(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0