Med tanke på död och sorg

När jag jobbade inom hemtjänsten hade jag sådan tur att jag aldrig behövde ta hand om någon som dött. Iallafall så berättade en av mina kollegor hur hon brukade göra när hon kom in till någon som dött. Det första hon gjorde var att öppna fönstret så att själen kunde flyga ut. Jag tycker det låter så oerhört vackert. Så enkelt och så vackert.

Jag öppnade dörren strax efter att Charlie somnat in, för att visa mina föräldrar att de kunde komma in. Jag tror att Charlies själ tog tillfället att flyga ut. ♥

Kommentarer
Postat av: Tina (mammaforumet)

Precis så gjorde vi med nu i våras när mormor och morfar dog. Det är verkligen vackert.

2009-06-24 @ 20:43:23
Postat av: soffie

å va vackert du beskriver det,

sov gott

2009-06-25 @ 00:53:30
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0