Dagens shopping

Igår var jag och klippte mig. Tyckte det var bäst att snygga till sig inför anställningsintervjun i nästa vecka. Och sen skulle jag hitta mig ett par nya mörka jeans så jag har något vettigt att ta på mig också. Men först gick jag in och köpte pocketböcker, köp 4 - betala för 3. Så nu är sommarläsningen räddad! Efter det strosade jag in på New Yorker och hittade ett coolt linne. Gillar verkligen den där korallfärgen! Sen var det dags att käka lunch. Blev en sallad på Paus.

Efter mycket om och men började jag närma mig mitt mål att hitta ett par jeans. Har köpt sköna jenas på Lindex förut så jag hoppades hitta ett par även den här gången. Jodå! Så det bidde ett par! Men jisses vad tiden springer iväg när man strosar runt på stan! Sen var det dags att ge sig iväg mot veckohandlingen av mat. Ut till Ingelsta och Maxi. Och då gick jag en tur i butikerna där också. Har sett så fina sandaler på Din sko, men nädå, de passade ju inte fast det fanns i storlek 36. (Jag har nämligen så "tunna" fötter att de åker för långt fram vilket innebär att jag kan vifta med tårna framför sulan = inte snygg!). Så där sparade jag ju lite pengar! :-)

Sen fick Elvira ett par jeans då hon snart växt ur dom hon har på längden. Hon fick även ett linne, allt inhandlat på H&M. Och det bidde ju gratis för jag hade bonuscheckar som täckte allt. Jag fick tom 38:- tillbaka + att jag har en bonuscheck kvar. (Och alla vet ju vad det innebär att man fått bonuschecker. Just det - att man är en väldigt flitig kund. Bor man på landet kan ett av nöjena vara att beställa kläder på Internet...)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0