Nära och kära

Igår åkte Elvira och jag till Nyköping för att hälsa på mormor och morfar och sova över en natt. Hade det varit fint väder och läge för lite utflykter hade vi nog stannat två nätter, men nu när det mest blev innesittarväder åkte vi hem idag.

Ibland får man sig en tankeställare när det gäller vänner som man inte träffat på länge. Jag tänker ofta att "jag hinner träffa den personen någon annan gång". Men tänk om den gången aldrig kommer? Tänk om personen ifråga, som betytt mycket för dig under en period i livet faktiskt blir sjuk och dör och det blir försent att träffas? Så idag äntligen, tog jag tag och hälsade på några av dessa personer som betytt mycket för mig under flera år då jag bodde själv. Vilken härlig känsla att träffas och jag förstår inte varför jag dragit ut på mötet. Det kändes som det var igår vi träffades men det är 9 år sedan jag flyttade därifrån och säkert 8 år sedan vi träffades. Tyvärr glömde jag att ta några kort vid vårt möte.

Min pappa hittade en ekplanta i trädgården och samma dag som Elvira föddes planterade han eken på ett bättre ställe. Han kallar den för Elviras.
 

Elviras ek omgiven av lupiner.

Kommentarer
Postat av: soffie

guu va roligt med en alldeles egen Ek,

jag planterade en då jag va 11 den finns utanför mina föräldrars hus å den är stor nu:O)

2009-07-11 @ 18:57:07
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja och med tanke på att ekar kan bli flera hundra år gamla så lär de överleva oss.

2009-07-11 @ 19:05:55
URL: http://sajbercattenskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0