Installerade

Har varit lite tyst på min blogg den senaste veckan eftersom jag haft fullt upp med flytten. Men sedan 1½ vecka är vi på plats i det nya huset. Sover gott och trivs bra! Rudolf och Morris har vi fått hämta vid gamla huset vid fyra tillfällen. Målet var att ha alla katter inne i några dygn innan de fick gå ut, så att de skulle veta att det här var det nya hemmet. Visst. Rudde höll oss vakna första natten mellan 02 och 04, sen gav vi upp och släppte ut honom! Han gick runt, runt i huset och skrek. Var tyst i fem minuter och så började han om igen. Puh. Sånt står man inte ut med i längden. Men nu verkar alla ha lärt sig att det är det nya hemmet!

En praktisk grejj med det nya huset är att det finns kattlucka. På förra stället hade vi en mer "manuell" lucka, dvs det var en lucka som öppnades med ett litet handtag. Antingen helöppen eller helstängd med andra ord. Den var nästan alltid helstängd eftersom katterna drog in sina byten. Och blev det någon ändring här? Nädå. Två nätter har vi blivit väckta av att katterna vill ge oss presenter. Och alldeles nyss tog Rudde in en levande råtta. Den åkte levande ut också. Katten med.

Men annars flyter det på. Igår fick vi TVn att fungera. Vilken fest! Vi kunde ju se Allsång på Skansen. ;o)

Imorgon ska vi göra vår enda riktiga semesterutflykt och det blir till Gröna Lund! Elvira ser så fram emot att få åka alla dessa roliga attraktioner. Själv tänker jag sträcka mig till Blå Tåget och radiobilarna, på sin höjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0