Fötterna på jorden - tack!

Nyss hemkomna från en heldag på Grönan har jag fått ännu en bekräftelse på att jag trivs bäst med båda fötterna på jorden. Tidigare har jag kunnat åka iaf följande attraktioner på Grönan;

- Veteranbilarna
- Spöktåget (Blå Tåget)
- Radiobilarna

Nu kan jag inte längre åka Spöktåget, eller Blå Tåget som det egentligen heter. Det gick ju jättefort och ryckte hit och dit så jag blev illamående! Jag fick blunda och önskade att vi snart var ute, vilket vi också var visade det sig. Veteranbilarna gick bra, men jag har ännu inte provat radiobilarna eftersom Elvira är för kort än så länge. Men när hon växt till sig ska jag prova på det igen och jag hoppas, hoppas, att det åtminstone finns TVÅ saker som jag fortfarande kan åka på Grönan.

Elvira däremot är jättetuff. Hon vill åka allt (ja utom spöktåget som hon tyckte var läskigt - hon blundade). Det här hann hon med under dagen;

- Djurkarusellen, 3 gånger
- Nyckelpigan, 1 gång
- Flygande elefanterna, 1 gång
- Tekopparna, 2 gånger
- Lyktan, 1 gång
- Rock Jet, 2 gånger
- Blå tåget, 1 gång
- Barnradiobilarna, 1 gång
- Tivolitrucken, 1 gång
- Veteranbilarna, 1 gång

Hon hade gärna åkt Vilda musen också men det var för tillfället stängd. Sen skulle hon nog gärna ha åkt Kvasten också, eftersom hon hade rätt längd, men där sa jag nej. Jag tycker den är lite väl häftig. Kanske nästa år...? Men snacka om lycklig tjej! Hon bara satt och log den mesta av tiden när hon åkte!! Helt underbart att se!

Henric provade på Tele2 Insane. Elvira och jag stod och kollade för att se när han skulle åka och fick titta så många gånger (det var kötid på ca 45-60 min) så jag blev åksjuk!! Jo det är säkert! Jisses så dåligt jag mådde. Så när Henric äntligen åkte kunde jag inte längre titta.

Jag är helt slut. Ska bli skönt med en natts sömn! :o) Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Karin Måreby

Hej Camilla!

En liten semsterhälsning från mig.

Nu är det "bara" knappt 10 dagar kvar på semestern...

Har varit jättebra.

Vi var i Turkiet förra veckan, så vi har fått mycket bad och sol. Det var en härlig resa.

Åker nog till stugan (mina föräldrars, som vi lånar)nästa vecka, och sen är det dax för Madonna på Ullevi den 8/8! :-)

Skönt för er att flytten är klar och vilket fint hus! :-)



Ikväll ska vi iväg till kompisar och grilla.



Ha det så bra!

Vi ses!

Kram Karin

2009-07-31 @ 15:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0