Svininfluensa

Eftersom jag är smått hypokondrisk försöker jag att inte läsa informationen i kvälltidningarna om svininfluensa osv. Dock kan jag ju inte sticka huvudet i sanden helt och hållet, särskilt med tanke på att jag har Crohn och käkar immunreglerande medicin för det. Så idag ringde jag sköterskan på min mottagning och visst, personer med Crohn och som äter den medicinen rekommenderas att vaccinera sig mot svininfluensan. Mer information än så hade inte sköterskan. Så nu börjar jag känna lite oro. Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa tidigare och det har heller aldrig varit några rekommendationer tidigare heller. Alltså kan det bli svåra komplikationer om man nu skulle smittas av svininfluensan?! Usch. Finns det inte nog med saker att oroa sig för redan? :o( Men jag har iaf tagit tag i det och ska kontakta sköterskan igen om några veckor, kanske vet hon mer då.


Kommentarer
Postat av: Helena

Usch, det där är inget roligt alls, hoppas vi klarar oss.



När det gäller sten, sax, påse så var det ingen knapp, bara en bild, det var därför jag beskar den lite till :)

2009-08-12 @ 12:11:39
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: soffie

blä visst är det läskigt,

hoppas verkligen de hinner få fram vaccinet i tid,

kram

2009-08-12 @ 23:16:49
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0